Seši Kaķi lieliski pavadīja laiku Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras organizētajā seminārā Kāpēc uzņēmuma preses relīzes žurnālisti izmet pat nelasot, ko vadīja pieredzējušais TV un radio žurnālists un autoritāte žurnālistikā – Ansis Bogustovs.
Pasniedzējs ļoti sirsnīgi dalījās pieredzē par neveiksmīgām preses relīzēm un deva padomus, kā uzrakstīt labu relīzi vai ziņu, un pats galvenais – kā nekaitināt ne žurnālistu, ne savus lasītājus.
Apzinoties, ka žurnālists saņem tūkstošiem preses relīžu savā e-pastā, kļūst skaidrāks, kāpēc viņš nav sajūsmināts par katru nieku, ko kāds aizsūta. Ja žurnālists uz Tavu preses relīzi neskatītos pavirši, viņš jau sen būtu sajucis prātā no lielā informācijas apjoma.
Un visi cilvēki ir aizņemti. Respektējam viņu steigu un aizņemtību! Iztēlojoties sevi žurnālista vietā, varbūt ir vērts padomāt – kādu preses relīzi es pats atvērtu un virzītu tālāk ?
Cienot žurnālistu, viņa laiku un savu laiku, labāk nesūtām viņam garlaicīgu stāstu par savu uzņēmumu vēlā piektdienas vakarā bez norādes e-pasta subject līnijā – par ko.
Lai palielinātu iespēju, ka žurnālists Tavu tekstu vispār izlasīs, iekopē visu ziņu arī e-pasta tekstā, ne tikai pievieno kā pielikumu.
Katram žurnālistam ir savas intereses un savas kompetences, un arī tas ir jāņem vērā, sūtot savu ziņu. Savu e-pastu labāk adresēt konkrētam žurnālistam, nevis redakcijai, turklāt labāk sūtīt tam žurnālistam, kurš specializējas tieši Tavā nozarē.
Mīļš lūgums. Kad nav, ko rakstīt, lūdzu, nerakstiet neko.
Ansis Bogustovs deva arī vienu negaidītu padomu, kuru mēs iesakām ņemt vērā, ja Tu plāno mājaslapas izstrādi un klātbūtni sociālajos tīklos.
Ja Tev nav sagatavots interesants saturs, ko publicēt pusgadu uz priekšu, tad nav jēgas veidot uzņēmuma vietni sociālajos tīklos. Jo tas būs mazefektīvi.
Ja Tu nespēj sagatavot labu preses relīzi vai labu mājaslapas saturu vienu reizi, kas Tev liek domāt, ka varēsi labu saturu saviem lasītājiem piedāvāt regulāri ?
Labāk rakstīt rakstu, ziņu, nevis preses relīzi.
Ja Tu zini, kas ir pats, pats svarīgākais, ko vēlies pateikt, tad to raksti sākumā – pašu pirmo. Tas dos lielāku garantiju, ka tā svarīgā lieta vispār tiks izlasīta.
Tekstam jāsatur vēstījums – kam un kāds no tā visa labums. Tekstam jābūt veidotam nevis no Tava uzņēmuma skatupunkta, bet no lasītāja viedokļa. Lasītāju interesē viņa ieguvumi, nevis Tava uzņēmuma vēstures nianses.
Labs teksts būs veidots saskaņā ar sabiedrisko domu un demonstrēs kādas aktuālas problēmas risinājumu.
Tavs mērķis ir reklamēt savu produktu un zīmolu, nevis savu uzņēmumu. Cilvēki izvēlas produktu, kas atrisina viņu problēmas, nevis salīdzina, kurš uzņēmums un kurā datumā pieteicās ES finansējumam.
Tev tas nav vajadzīgs. Nav tāda produkta, kas būtu vajadzīgs visiem. Nav tāda masu medija, ko lasītu visi. Visi – tā nav Tava mērķauditorija.
Lielākā daļa cilvēku izlasīs tikai virsrakstu. Tāda ir mūsdienu realitāte. Virsrakstam jābūt kodolīgam un pozitīvam, tas var būt arī provocējošs.
Pat tad, ja cilvēks uzklikšķinās Tavai ziņai un atvērs to, visticamāk, viņš pavadīs tikai dažas sekundes, lai iepazītos ar saturu.
Tavai ziņai ir jāsatur kaut kas tāds, kas piesaista cilvēku uzmanību. Tomēr virsrakstam nevajadzētu būt maldinošam, jo tas ir neprofesionāli. Maldinošs, kliedzošs virsraksts gan piesaista uzmanību, bet vēlāk lasītājam liek vilties, kopumā radot negatīvas emocijas.
Labas kvalitātes attēli ievērojami palielina iespēju, ka šai ziņai vispār kāds uzklikšķinās. Un laba kvalitāte ir profesionāli uzņemtām fotogrāfijām. Nevis tām it kā labajām bildēm no Tava mobilā telefona.
Katrs pats var izlemt, vai šie padomi noder arī mājaslapu izstrādē. Mūsuprāt, daudzus no minētajiem ieteikumiem var attiecināt ir arī uz mājaslapas un bloga saturu.
Ja cienām lasītāju (preses relīzei žurnālists ir pirmais lasītājs), tas palīdzēs jebkuru tekstu izveidot labāku.