Mājas lapas satura mārketings

Vai esi dzirdējis, ka mājas lapas saturs ir trakoti svarīgs ?

Tā ir taisnība, par kuru var pārliecināties neskaitāmos avotos. Viens no pieprasītākajiem mārketinga speciālistiem – Sean McPheat* sarakstījis nelielu grāmatiņu Content Marketing**, kur koncentrētā veidā pastāstīta vispārīga informācija par mājas lapas satura mārketingu.

Vai satura mārketings Tev šķiet pārāk moderns & nepieņemams ?

Tomēr šis jēdziens nav jauns. Satura mārketings (saukts arī par korporatīvo žurnālismu u.tml.) ir eksistējis jau laikā, kad interneta vēl nebija! Grāmatas autors atgādina arī par offline satura radīšanu, neskatoties uz online satura popularitāti.

Mājas lapa ir visu interneta mārketinga aktivitāšu centrs. Bet kas ir pašas mājas lapas centrā ?

Mājas lapas centrs un galvenā vērtība ir kvalitatīvs saturs, piemēram, teksts, fotogrāfijas, audio un video materiāli.

Uz ko fokusējas uzņēmēji, pasūtot mājas lapas izstrādi ?

Daudzi uzņēmēji kļūdaini domā, ka galvenais ir mājas lapas dizains. Tomēr mājas lapas ar skaistu dizainu un ar nabadzīgu saturu ir grūti atrodamas Google meklētājprogrammā, tās stāv praktiski tukšas un neapmeklētas.

Pievilcīgs mājas lapas dizains nevar noslēpt vāju saturu. Tu vari izvēlēties jebkuru mājas lapas izstrādātāju, bet tas nemaina faktu, ka mājas lapa ar nabadzīgu saturu nebūs tik veiksmīga kā mājas lapa ar vērtīgu saturu.

Mājas lapas satura mārketings ir viena no interneta mārketinga aktivitātēm, kuras mērķis ir publicēt mājas lapā noderīgu saturu, kas ieintriģē un izglīto lasītājus. Arī Content Marketing grāmatā pieminēta vispārzināmā patiesība, ka labam saturam piemīt vismaz viena no šīm funkcijām:

  • izglītot
  • informēt
  • vienot
  • izklaidēt
  • radīt uzticamību

Ņemot vērā mārketinga guru Sean McPheat talantus, varētu gaidīt, ka šī grāmata būs gan izglītojoša, gan izklaidējoša utt. Tomēr tā ir pavisam vienkārša un lietišķa.

Sean McPheat salīdzina jaunos un vecos mārketinga likumus. Piemēram, pretstatā kādreiz dominējošām īstermiņa reklāmas kampaņām, mūsdienās tiek likts uzsvars uz mājas lapas saturu, kas pieejams ilgtermiņā – kā mūžīga reklāmas kampaņa. Te gan jāņem vērā, ka mājas lapa nav vis kā reklāmas kampaņa. Mājas lapai pašai ir nepieciešama reklāma un veidi, kā piesaistīt apmeklētājus.

Ko citi saka par manu uzņēmumu ?

Grāmatā apskatīts arī viens no mājas lapas satura mārketinga paradoksiem – Tu neesi vienīgais, kas internetā izplata saturu par savu kompāniju. Arī klientu sniegtās atsauksmes un pat Tavu darbinieku publiski izteiktie viedokļi rada iespaidu par uzņēmumu. Pateicoties internetam, cilvēku domas mūsdienās ir dzirdamas labāk kā jebkad. Tādējādi sliktas atsauksmes par produktu vai pakalpojumu var graut Tava uzņēmuma reputāciju. Kā rīkoties?

Ja klients sūdzas, Tu nekavējoties atrisini problēmu un labo radušos situāciju. Ja tas nav iespējams, Tu garantē klientam, ka atrisināsi problēmu pie pirmās izdevības.

Kam domāta šī grāmata ?

Interneta mārketinga profesionālis no šīs grāmatas neko jaunu uzzināt nevar. Tā ir salīdzinoši īsa (50 lappuses) un nesatur informāciju par specifiskiem gadījumiem vai komplicētiem risinājumiem. Savukārt klientam diez vai būs laiks un vēlēšanās lasīt veselas 50 lappuses par tēmu, kuru pārzina profesionāli mājas lapu izstrādātāji. Sean McPheat grāmata Content Marketing varētu noderēt iesācējam, kurš nojauš, ka lielisks mājas lapas saturs var nest peļņu.

Grāmatiņā pieminēti arī tādi jēdzieni kā SEM jeb Search Engine Marketing (paid and organic search), SEO jeb Search Engine Optimization (organic search), SMO jeb Social Media Optimization, no kuriem tuvāk apskatīts SEO (piemēram, darbs ar atslēgvārdiem).


* Sean McPheat ir sarakstījis dažādas grāmatas par mārketingu, kuras bez maksas iespējams lejupielādēt šeit. Viņš ir vairāku veiksmīgu online biznesu īpašnieks, kura teiktais publicēts pasaules lielākajos medijos.

** The Internet Marketing Academy (Sean McPheat), The Internet Marketing Academy & Ventus Publishing ApS, 2011

Vēlies pilnveidot savas mājas lapas saturu ?

Kontakti 
Uz mājas lapas sākumu