Interneta dzīlēs jebkurš var viegli atrast simtiem padomu angļu valodā* par to, kā radīt vērtīgu mājas lapas saturu. Kāpēc tad tik bieži sastopam nekvalitatīvus tekstus ?
Vai tiešām vainojama angļu valodas neprasme ? Vai arī tas, ka daudzi mājas lapu izstrādātāji noklusē teksta nozīmi, jo tā nav viņu specialitāte ?
Informācija, izklaide & izdevīgums!
Cilvēki neapzinās teksta vērtību, piedēvējot lielāku svarīgumu mājas lapas dizainam. Tekstu bieži atstāj novārtā, bet tā ir kļūda.
Ja cilvēks pamet Tavu tīmekļa vietni, tad tas ir tāpēc, ka nevar ātri atrast vajadzīgo informāciju. Nevis tāpēc, ka nepatiktu logotipa krāsa vai novietojums.
Jau kopš 2013.gada ir pieejama interneta satura ekspertes Lindas Kimeišas grāmata par pārdotspējīgiem mājas lapu tekstiem. Tur vienkārši uztveramā latviešu valodā ir sniegti skaidrojumi par to, kāpēc vietnes saturam ir nozīme un kā piepildīt mājas lapu ar vērtīgu informāciju.
Autore iesaka šo grāmatu visiem, kam ir jebkāda saistība ar mājas lapas izveidi – dizaineriem, programmētājiem, projektu vadītājiem, komunikācijas speciālistiem, uzņēmumu vadītājiem u.c.
Mūsuprāt, pieredzējušam mājas lapu izstrādes speciālistam vai tekstu autoram šī grāmata neko jaunu neatklāj, taču silti iesakām to izlasīt uzņēmējam, kas plāno mājas lapas izstrādi.
Jā, šī grāmata nav jauna. Bet lielākā grāmatas daļa vēl arvien ir aktuāla. Ja satura izšķirošā nozīme Tev ir pārsteigums, tad būsi liels ieguvējs, veltot dažas stundas šai lasāmvielai** (e-grāmatas cena 5,97 €).
Ja grāmatas saturs liksies jau pazīstams, arī tad nekaitēs pusstundā pārlasīt un atkārtot svarīgus sīkumus. Jo tieši mazās lietiņas var izšķirt, vai tīmekļa vietne būs veiksmīga.
Lai iedvesmotu Latvijas uzņēmējus, par grāmatas moto pašmāju autore izvēlējusies Mahatmas Gandija spārnoto teicienu: Esi tā pārmaiņa, ko pats vēlies redzēt pasaulē!
Liels grāmatas pluss ir tāds, ka tā neaprobežojas ar sausu teoriju. Autore iepazīstina gan ar vispārīgu informāciju par mājas lapu izstrādi un tekstu rakstīšanu, gan iedziļinās smalkās detaļās, visu bagātinot ar sulīgiem un praktiskiem piemēriem, kā darīt un kā labāk nedarīt vis.
Cilvēcīgā valodā izskaidroti arī šķietami piņķerīgie SEO, SEM un mērķlapu (landing pages) jēdzieni, kā arī pamatota to nepieciešamība. Ja reiz grāmatā ir dots kāds padoms, tad tālāk arī izsmeļoši aprakstīts, kā to īstenot praksē.
Piemēram, ja autore iesaka mājas lapā ievietot savu klientu un sadarbības partneru sniegtās atsauksmes, tad tālāk arī sīki aprakstīts, kā vajag un kā nevajag šīs atsauksmes iegūt, kur tās publicēt, kā tās nošķirt no komentāriem utt.
Sagatavojot mājas lapas tekstu, autore aicina iejusties ne tikai sava potenciālā klienta, bet arī reklāmas speciālista ādā. Izrādās, ka cilvēki pērk emocijas, nevis produktus. Tāpēc jāmēģina pārdot drošība, nevis apdrošināšana, maiga āda, nevis losjons un kluss, silts mājoklis, nevis jauni logi.
Lai gan grāmatā īpaši piekodināts mājas lapu dizainā neaizrauties ar dažādām burtu krāsām un fontiem, jo viss vienkāršais izskatoties labāk, tīrāk un saprotamāk, uz grāmatu vāku dizainiem laikam attiecas pavisam citi likumi.
Grāmatas vāks nez kāpēc noformēts ar 10 dažādiem fontiem un izskatās mazliet haotisks. Par laimi, lasot grāmatu, uz vāciņu nav jāskatās. Cerams, ka grāmatas vāciņš nevienu nepamudinās tikpat haotiski noformēt arī savu mājas lapu.
Ja katras mājas lapas saimnieks izlasītu vienu šādu grāmatu, samazinātos neveiksmīgo ķeksīša mājas lapu skaits. Un internets būtu daudz patīkamāka vide, kurā ikviens varētu ātrāk, vieglāk un ērtāk atrast nepieciešamo informāciju un nopirkt kāroto preci.
Varbūt Tu vari ieteikt vēl kādu vērtīgu avotu par kvalitatīvu mājas lapas tekstu sagatavošanu ?
* Kā Tev patīk Neil Patel un Jon Morrow veidotie blogi ?
** Seši Kaķi nav saistīti ar grāmatas autoru un negūst nekādu peļņu, iesakot šo literatūru.
Kontakti
Uz mājas lapas sākumu